dinsdag 7 februari 2012

Chai soja latte


Laatst dronk ik bij Bagels&Beans een chai soja latte. Die was toch lekker. De chai kan je ook kopen bij Bagels&Beans om thuis mee aan de slag te gaan, zit in een literpak, en is van  Yogi Tea. Ik keek nog even verder en vond bij Ekoplaza kruiden voor chai, ook van Yogi Tea. Het zakje kruiden heb ik gekocht want daar kan je heel veel kopjes chai van maken, zo,n pak is snel leeg en de prijs is ongeveer hetzelfde. Pak 3,75 kruiden 3,95!

Ik kookte thuis een liter water met een theelepel chai kruiden (volgende keer gebruik ik anderhalve theelepel). Zeefde het mengsel en goot het over in een fles die ik in de koelkast bewaarde. Zodra ik trek had in een kopje chai goot ik wat in een kopje, scheutje sojamelk erbij en verwarmen in de magnetron of op het vuur. Daar wordt je van binnen warm van zeg. En met deze koude dagen kunnen we dat wel gebruiken.

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, chai thee! Die van jou is erg rood zeg, bij mij wordt het meestal lichtbruin. Maar ik heb ook een andere kruidenmix, wil die van yogi gaan proberen als de huidige op is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Chantal: het ligt er ook aan hoeveel sojamelk je er bij doet. Ik houd het maar bij een klein scheutje. Maar ook in de fles was ie erg donker van kleur. En heel lekker ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij Gooodyfooods kun je het ook bestellen, het leek me zo goor..
    Maar als ik jou hoor... Misschien toch eens proberen!
    Wat zijn de ingrediënten?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Eefje: 55% kaneel, kardamom, gember, kruidnagel, zwarte peper. Alles biologisch. Het leek mij ook altijd een beetje eng maar ik zou zeggen... Doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De choco van Yogi Tea is ook heel erg lekker!! Moet je wel lang laten trekken. Het klinkt niet erg lekker, maar het smaakt een beetje naar pepernoten en speculaas. Ik ga dat ook eens met soyamelk proberen. Lijkt me erg lekker! In Duitsland is de thee van Yogi trouwens veel goedkoper. Dus ik zou het inslaan als je daar bent, haha!

    BeantwoordenVerwijderen